Wat is persoonlijk leiderschap in werk?

Persoonlijk leiderschap houdt in dat je eigen regie neemt over je werk, je carrière, je persoonlijke ontwikkeling en je leven. Je realiseert je doelen door gebruik te maken van je kwaliteiten en talenten. En door op een bewuste manier keuzes te maken door je krachten optimaal te benutten en je valkuilen te kennen.

Sommige mensen hebben een kristalhelder pad uitgestippeld voor hun toekomst. Ze zijn vastberaden om dat pad te bewandelen en hun doel te bereiken.
Er zijn ook mensen die überhaupt weinig nadenken over de toekomst. Ze leunen als het ware op hun bestaande zekerheden en kunnen zich niet voorstellen dat die toekomst wel eens kan veranderen. Ze staan niet stil bij het gegeven dat anderen hun toekomst kunnen gaan bepalen door bijvoorbeeld een reorganisatie.

Om in staat te zijn de regie over je leven te houden, of terug te pakken bij onvoorziene omstandigheden, is een Plan voor werk en leven een bijzonder handige leidraad.

In het schema is dat plan uitgewerkt.

 

Powered by BetterDocs